A la revista del Baix Empordà, número 85 del mes de juny de 2024, pàgines número 30 al 42  hi vàrem  publicar un article titulat Tres cases indianes de la Bisbal: can Boy, cals Americans i Torre Maria.  era  el tema central d’aquesta edició, o sigui que tractava de les persones de les diverses viles del Baix Empordà que havien anat a fer les Amèriques i en tornar  algunes d’elles s’havien fet edificar una casa  d’estil neoclàssic como era costum que fessin els reconeguts arquitectes ,  sembla clar que haguessin pogut tornat amb un bon gruix de capital.

La revista està a la venda a les llibreries i per conèixer la seva història consultar B.E.

            Les tres cases neoclàssiques de la Bisbal, la imatge de cals americants ha estat cedida per Quimeta Martí, les altres dues són de Rosa M.Masana

Com a fet curiós esmentar que a l’anterior revista el Baix Empordà número 84 vàrem parlàvem dels baix empordanesos que van presentar treballs d’artesania  a la Exposició Universal de Barcelona  de l’any 1888 i que havien estat mereixedors d’un guardó , de la Bisbal van ser  Agustí Boy de can Boy  i Pere Martí de cals Americans,  en aquell  moment desconeixíem que es tractaven casualment de dues persones que havien anat a fer negocis  al continent sud-americà i que parlarien d’ells a la següent revista degut que el tema central era  Fer les Amèriques.

Companyia  de viatges regulars a les amèriques i altres llocs. Font: Hemeroteca del Servei d’Arxiu de Palamós.

 

 

Agustí Boy i Pere Martí guardonats a l’Exposició Universal                               de Barcelona 1888

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *